Vai zini, kā notievēt, nekaitējot veselībai?


Foto: Pixabay.com

Līdz Ziemassvētkiem palicis pavisam maz, un arī Jaunais gads vairs nav aiz kalniem. Tas nozīmē, ka liela daļa cilvēku kalendāros un plānotājos ierakstīs savas apņemšanās, un viena no populārākajām – slaidas figūras saglabāšana vai iegūšana. Taču nav jāgaida jauna gada iestāšanās, lai sāktu dzīvot veselīgi – izlasi šo bloga rakstu un uzzini, kā notievēt patīkami!

Fiziskas aktivitātes un veselīgs uzturs – stūrakmeņi slaidai figūrai

Foto: Shutterstock.com

Bieži vien cilvēki, vēloties atbrīvoties no liekā svara, izvēlas vai nu kārtīgi svīst trenažieru zālē, vai arī ievērot dzelžainu diētu. Kurš no variantiem ir labākais? Atbilde – abu darbību mērens apvienojums. Patiesībā slaidas figūras noslēpums ir pavisam vienkāršs – ja svaru vēlies zaudēt, ikdienā jāpatērē vairāk kaloriju, nekā tiek uzņemts. Līdz ar to pamatīgs treniņš būs veltīgs, ja pēc tā izvēlēsies kārtīgu kebaba komplektu un limonādi, taču arī no diētas lielas jēgas nebūs, ja Tev ir sēdošs darbs (uz kuru dodies ar automašīnu), bet brīvo laiku pavadi pie televizora ekrāna. Taču kā pareizi apvienot sportošanu un veselīgu uzturu tā, lai neciestu veselība?

Visa pamatā – mērenība

Foto: Shutterstock.com

Vai zini to lielisko sajūtu, kad, uzsākot ko jaunu, entuziasms ir tik liels, ka gribas darīt visu iespējamo (un arī neiespējamo), lai sasniegtu uzstādīto mērķi? Slaidas formas iegūšanai šāda pieeja tomēr nederēs, jo pārāk strikta diēta apvienojumā ar smagiem treniņiem var nopietni sabojāt ne tikai Tavu pašsajūtu, bet arī veselību. Tāpēc iegaumē šo vārdu – mērenība! Tas nozīmē:

* sāc ar zemas slodzes fiziskajām aktivitātēm, piemēram, pastaigām/ nūjošanu raitā solī vai zemas intensitātes jogas nodarbībām;
* centies pēc iespējas mazāk lietot saldinātus dzērienus, pusfabrikātus, kā arī met līkumu ātrās ēdināšanas iestādēm, bet, gatavojot ēst, izvairies no taukainiem un trekniem ēdieniem, priekšroku dodot dārzeņiem un augļiem;
* Ja tomēr perfekto figūru gribi iegūt nedaudz ātrāk un mērķu sasniegšanai bez plāna iztikt nevari, dodies pie dietologa, kā arī trenera, lai izveidotu tieši Tev piemērotu ēdienkarti un fizisko aktivitāšu sarakstu.

Lasi un tālāk un uzzini, kā notievēt, iztiekot bez dārgiem sporta zāļu abonementiem un lieliem izdevumiem par pārtiku!

Sporta zāle var būt arī mājās

Lai gan arvien lielāku popularitāti iegūst trenažieru zāles, varam pačukstēt priekšā, ka arī bez tās likvidēt liekos kilogramus var pavisam vienkārši. Kā? Trenējoties mājās! Šādam piegājienam ir vairāki plusi:

* Tev nebūs jāiegādājas sporta zāles abonements;
* trenēties varēsi jebkurā Tev piemērotā laikā;
* lai trenētos uz iemīļotā trenažiera, nebūs jāstāv rindā.

Lielisku treniņu mājās var nodrošināt joga, un tai nepieciešams tikai pats minimums – vingrošanas paklājiņš un piemērots fitnesa apģērbs.

Bet, ja tomēr vēlies ko nedaudz aktīvāku, vari izvēlēties piemērotu skrejceliņu vai velotrenažieri. Tiesa gan, ja grasies ar sportu nodarboties salīdzinoši intensīvi vai arī ar sportiskām aktivitātēm pēdējā laikā esi bijis uz Jūs, labāk pirms tam konsultējies ar savu ārstu, lai nenodarītu pāri savam ķermenim.

Tu esi tas, ko Tu ēd (un dzer)

Foto: 1a.lv

Šim apgalvojumam iespējams piekrist par visiem 100 procentiem, tāpēc, ja vēlies notievēt, par burgeriem, hotdogiem, saldinātiem dzērieniem un čipsiem nāksies aizmirst (tas protams, nenozīmē, ka ik pa laikam nevarēsi sevi palutināt ar kādu našķi – galvenais, kā jau minējām, ir mērenība).

Tomēr tas vēl nav pasaules gals, jo ir gana daudz gardu un veselīgu ēdienu un dzērienu. Viens no pēdējā laika hitiem ir smūtiji un svaigas sulas. To pagatavošana ir gaužām vienkārša – Tev nepieciešams vien blenderis vai sulu spiede, un vari dot vaļu dažādiem eksperimentiem, lai atrastu tieši Tavām garšas kārpiņām piemērotāko kombināciju. Taču, tā kā šis ir laiks, kad saaukstēšanās diemžēl ir norma, iesakām Tev apelsīnu-greipfrūtu sulu – tā palīdzēs sargāt imūnsistēmas mūri un ļaus viegli pamosties.

Neaizmirsti par miegu

Foto: Shutterstock.com

Ja jautājums kā notievēt ir aktuāls arī Tev, teiciens “Izgulēšos brīvdienās” nederēs, jo arī miegam ir liela nozīme slaidas figūras iegūšanai. Kā? Miegs lielā mērā ietekmē vielmaiņu, līdz ar to, ja nebūsi veltījis pietiekami daudz laika gulēšanai, ķermenis, ļoti iespējams, sāks protestēt – Tev ne vien būs grūtāk piecelties un dienas laikā nemitīgi žāvāsies, bet arī uzņemtās barības vielas pārstrādāsies mazāk efektīvi, jo ķermenis gluži vienkārši būs saguris (starp citu, ja vielmaiņu gribi uzlabot, lieliski noderēs zaļā tēja).

Kāds ir ideālais miega ilgums? Uz šo jautājumu gan universālas atbildes nav, taču, lai sev nekaitētu, centies izgulēties vismaz septiņas stundas.

Veselā miesā vesels gars – šajā teicienā ir liela daļa patiesības, un tieši tāpēc liela daļa cilvēku vēlas slaidu figūru. Un, lai gan sākumā varētu šķist, ka notievēšana ir sarežģīta, laikietilpīga un arī dārga, tā nebūt nav – Tev nepieciešams tikai gribasspēks, piemērots fitnesa apģērbs sportiskām aktivitātēm un pāris ierīces, piemēram, sulu spiede, lai spētu sev pagatavot gardus un veselīgus ēdienus un dzērienus. Ieskaties mūsu piedāvājumā, atrodi nepieciešamo un sāc dzīvot veselīgi jau tūlīt!

02.12.2017
Autors: Valdis Zariņš

Pievienot komentāru