"Draugu loks"
Pievienojieties “Draugu lokam” un ietaupiet! Uzzināt vairāk

Sporta uzturs un preparāti

Lai sasniegtu iespaidīgus rezultātus komandu sportā, fitnesā, bodybuilding vai kādā citā sporta veidā, ir nepieciešams neatlaidīgs un pastāvīgs darbs, nopietni treniņi un pilnvērtīgs, mērķim atbilstošs uzturs. Tomēr nereti ar vielām un vitamīniem, ko uzņem ar uzturu, nav pietiekami, lai sasniegtu maksimāli labu rezultātu iespējami ātri. Šajā gadījumā talkā jāņem sporta uzturs – dažādi uztura bagātinātāji, kas palīdz sasniegt Tavus sporta mērķus. Kādiem nolūkiem ir paredzēti uztura bagātinātāji, un kas ir to sastāvā? Lasi turpinājumā!
Kvalitatīvs sporta uzturs jaudīgiem rezultātiem– ko izvēlēties?
Lai sasniegtu iespaidīgus rezultātus komandu sportā, fitnesā, bodybuilding vai kādā citā sporta veidā, ir nepieciešams neatlaidīgs un pastāvīgs darbs, nopietni treniņi un pilnvērtīgs, mērķim atbilstošs uzturs. Tomēr nereti ar vielām un vitamīniem, ko uzņem ar uzturu, nav pietiekami, lai sasniegtu maksimāli labu rezultātu iespējami ātri. Šajā gadījumā talkā jāņem sporta uzturs – dažādi uztura bagātinātāji, kas palīdz sasniegt Tavus sporta mērķus. Kādiem nolūkiem ir paredzēti uztura bagātinātāji, un kas ir to sastāvā? Lasi turpinājumā!
Proteīni
Olbaltumvielu komplekss, kas nepieciešams, lai palielinātu muskuļu masu. Tas arī stabilizē insulīna līmeni asinīs, palīdzot kontrolēt apetīti, un saglabā nepieciešamo enerģijas līmeni. Proteīni tiek sašķelti aminoskābēs, kas ir muskuļu “barība”.
Aminoskābes
Muskuļu “barība”, kas nepieciešama, lai ķermeņa stresa laikā, kas rodas treniņa fiziskās slodzes rezultātā, muskuļu audi nevis noārdītos, bet gan to masa palielinātos. Īpaši svarīgas sporta uzturā ir BCAA jeb aminoskābes ar sazarotām sānu ķēdēm (branched chain amino acids) – izoleicīns, leicīns un valīns, ko organisms izmanto kā enerģijas avotu.
Geineri
Augstas kvalitātes ogļhidrāti kopā ar olbaltumvielām, kas paredzēti ātrai muskuļu masas palielināšanai tiem, kam ir grūtības “uzaudzēt” muskuļus dabīgā veidā, un body building sportistiem.
Vitamīni un minerālvielas
Dažādu vielu, vitamīnu un mikroelementu kompleksi, kas palīdz pasargāt ķermeni no sporta traumām (piemēram, stiprina sirdi, locītavas, kaulus).
Enerģijai un izturībai
Ogļhidrātu un dažādu vitamīnu kompleksi izturības veicināšanai, kalcija bāzes uzturvielas muskuļu pienskābes līmeņa samazināšanai un muskuļu atjaunošanās paātrināšanai, un guarāna un kofeīna kokteiļi enerģijas lādiņam.
Kreatīns, antioksidanti un testosterona relīzori
Vielas jaudīgai muskuļu masas palielināšanai un muskuļaudu aizsardzībai pret iekaisumiem un pārslodzi. Testosterona relīzori provocē vīrišķā hormona testosterona izdalīšanos organismā, kas veicina proteīnu sintēzi, muskuļaudu augšanu, vairo spēku un palielina kaulu izturību.
Batoniņi un uzkodas
Ātrais proteīnu lādiņš, kas paredzēts vieglai izsalkuma remdēšanai, vienlaikus dodot muskuļu augšanai nepieciešamās barības vielas. Atkarībā no batoniņu sastāva, tie jāēd pirms vai pēc treniņa.
Svara samazināšanai
Līdzekļi, kas satur L-karnitīnu. Tas veicina tauku sadedzināšanu un pārvēršanu enerģijā, rezultātā samazinot tauku masu.
Izotoniskie dzērieni
Sportam u.c. intensīvai fiziskajai slodzei paredzēti dzērieni ar elektrolītiem, lai saglabātu organisma sāļu līdzsvaru svīšanas laikā (jo ar sviedriem tiek izvadīts liels daudzums ķermenim nepieciešamo sāļu).
Izvēlies vajadzīgos uztura bagātinātājus, iegādājies tos un jau pavisam drīz sāc ieraudzīt pirmos rezultātus ceļā uz lielo mērķi!
Atgādinām – uztura bagātinātāji neaizstāj pilnvērtīgu uzturu!