"Draugu loks"
Pievienojieties “Draugu lokam” un ietaupiet! Uzzināt vairāk
Rāda: 97 - 144 no 152
Kārtot pēc:
Rāda: 97 - 144 no 152

Proteīns - aktīvākais veselības moto!

Proteīns ir papildus uztura bagātinātājs, ko var lietot kopā ar ikdienas uzturu un satur olbaltumvielu koncentrātu, lai veicinātu ķermeņa sistēmas pilnvērtīgu darbību un sniegtu Jums brīvu kustību ikdienas! 
 
Kā jau zināms, uzturā olbaltumvielas ir sastopamas pārtikas produktos – gaļā, olās, graudaugos, pākšaugos, bet ne vienmēr tas spēs nodrošināt pietiekamu olbaltumvielu devu, tāpēc papildus lietojot proteīnu saturošos produktus, Jūsu ķermenim tiks sniegts otimālais olbaltumvielu un aminoskābju daudzums! 

Priekšrocības

Esiet novērojis, ka no rītiem ir grūtāk piecelties? Sporta zāles apmeklējums sāk šķist par grūtu? Darbā nomāc bezspēks un nav iespējams viegli koncentrēties? 
 
Protams, viens no iemesliem ir Jūsu miega režīmus un atjaunošanās miega laikā, bet liela nozīme ir tam, cik Jūsu ķermenī ir uzņemtas olbaltumvielas, jo tās atbild ne tikai par muskuļu masu, bet arī par ikdienā nepieciešamo spēka daudzumu un atjaunošanās ātrumu. 
 
Īpaši, ja ikdienā nodarbojaties ar sportu un fiziskām aktivitātēm, Jūsu muskuļiem treniņa laikā ir nepieciešams maksimāls spēks, lai veiktu nepieciešamos vingrinājumus, kā arī palīdzētu muskuļiem atjaunoties pēc fiziskajām aktivitātēm, izvairoties no sāpēm un saspringuma.
 
Olbaltumvielas, kas atrodamas proteīnu produktos arī producē Jūsu ķermenī – garīgo un fizisko attīstību, veselības uzlabošanos, dažādu infekciju atgrūšanu, kā arī novērš miegainumu un vājumu. 

Produkti – kurš labāks?

  1. Aminoskābes – atceries, aminoskābes ir neatņemama proteīnu sastāvdaļa, bet lietojot tās kombinēti, tās palīdzēs ķermenim atjaunoties vēl ātrāk un efektīvāk; 
  2. Batoniņi – ērts un ideāli piemērots uzkošanai starp ēdienreizēm, pirms vakariņām vai treniņa apmeklējuma, satur līdz 11 gramiem proteīna;
  3. Geineris – ērts pulveris, ar ko ir iespējams aizstāt veselu ēdienreizi, bet pievērs uzmanību sastāvam, atkarībā pēc Jūsu ķermeņa masas, tie atšķiras ar pievienoto vielu daudzumu;
  4. Svara samazināšanas produkti – tos nav ieteicams lietot, ja neveic fiziskas aktivitātes, jo paši par sevi neveicina svara samazināšanos, bet uzņemot sabalansētu pārtiku un ievērojot fiziskas aktivitātes, tas palīdz izvadīt no ķermeņa kaitīgās un nevajadzīgās vielas;
  5. Kapsulas – ideāls produkts, ja Jums nepatīk produktu uzņemt dzerot vai ēdot, kapsulas satur to pašu vielu daudzumu, bet atvieglo proteīnu vielu uzņemšanu; 
  6. Sporta dzērieni – ja Jūs īpaši aizraujaties ar muskuļu masas palielināšanu un to trenēšanu, tad šis ir īstais, kas Jums nepieciešams! Tas satur vairāk olbaltumvielas, proteīnus un muskuļu atjaunojošās vielas;
  7. Vafeles – samtaina satura uzkoda, ko iespējams lietot starp ēdienreizēm kā uzkodu, satur līdz 15 gramiem proteīna;
  8. Vitamīni un minerālvielas – vairāk kā 20 dažādu vitamīnu un minerālvielu produkts, kas piemērots vieglai uzņemšanai un padarīs Jūsu aktivitātes vienlīdz labākas kā citi produkti. 

Tipi

  1. Augu – satur tikai augu produktu sniegtās vielas, kā arī ideāli piemērots veģetāriešiem un vegāniem;
  2. Vegānu – nesatur dzīvnieku un piena piedevu vielas;
  3. Sūkalu – tas ļauj ātrāk uzturvielām uzsūkties ķermenī;
  4. Piena – satur milzīgu aminoskābju daudzumu un ir lielisks sūkalu avots;
  5. Sojas – satur daudz olbaltumvielu, bet nesatur taukus, holesterīnu un laktozi. 

Uzņemtais apjoms un regularitāte

Proteīnu vai olbaltumvielu saturošie uztura bagātinātāju lietošana ir atkarīga no Jūsu ikdienas – cik daudz sportojiet, kustaties, pakļaujiet savus muskuļus saspringumam un steigai.
 
Ja Jūsu mērķis ir muskuļu masas palielināšana, tad proteīnu produkti jālieto sabalansēti ar Jūsu veiktajām fiziskajām aktivitātēm, visbiežāk pirms un uzreiz pēc aktivitātēm, tādējādi veicinot muskuļu labāku atjaunošanos un atslābšanu. 
 
Ja vienkārši vēlaties uzturā uzņemt vairāk dažādu uztura bagātinātāju, tad iespējams vienu ēdienreizi aizstāt ar kādu no geinera pulveriem, kas satur lielu daļu no ēdienreizē nepieciešamajām vielām. 
 
Ja vēlaties uzkodas apvienot ar papildus olbaltumvielu uzņemšanu, tad starp ēdienreizēm ieteicams palutināt ķermeni ar batoniņu, vienu reizi dienā.
 
Ļoti ērts līdzeklis sievietēm ir proteīns, kas satur mazāk uzturvielas, nekā citi saturošie produkti, jo sievietes fiziskā slodze ir zemāka par vīrieša ikdienā patērējamies spēks. 
 
Ja aktīvi dodaties pārgājienos un ērti patīk ņemt mazāka izmēra somu uz pleciem, tad ļoti parocīga ir tūrisma pārtika – muslis, kas satur augstu proteīnu daudzumu, gatavie pārtikas maisījumi, kas nodrošina ātru pagatavošanu un augstu enerģijas, cukura un proteīna uzturvielas. 
 
Katrs no šiem produktiem ir jāuzņem saprātīgi un ieteicams par to lietošanas daudzumu un intensitāti konsultēties ar savu treneri, uztura speciālistu vai ārstu. 

BCAA un kreatinīns? Vai tas pats, kas proteīns?

BCAA ir obaltumvielu grupas paveids, un pārsvarā tiek lietots kopā ar proteīnu, lai palīdzētu ar sportisko sniegumu, olbaltumvielu sintēzi un mukuļa masu. Ja to lieto atsevišķi, tas būs efektīvs svara samazināšanas produkts, turklāt muskuļu masa netiks skarta. BCAA – satur trīs neaizvietojamas aminoskābes:
  • Leicīnu;
  • Izoleicīnu;
  • Valīnu, šīs vielas nespēj sintizēties ķermenī un savu iedarbību veicina tikai ar sabalansētas pārtikas uzņemšanu. 
BCAA vielas uzlabo insulīna līmeni un nodrošina garīgā un fiziskā stāvokļa vienmērīgumu. 
 
Kreatinīns – cilvēka ķermenī tas ir koncentrāts, kas atbild par muskuļu masu, tātad produkts, kas satur kreatinīnu, regulēs un uzlabos Jūsu ķermeņa muskuļu masas vienlīdzīgu palielināšanos un pozitīvu atlabšanu un atjaunošanos. Līdzīgi kā BCAA, arī kreatinīnu ieteicams lietot kopā ar proteīnu, jo tas efektīvi palīdzēs apstrādāt uzņemtās obaltumvielas. 

Cena

Jebkuram produktam ir izmaksu atšķirība un arī šiem produktiem ir dažādas kategorijas, kuras, galvenokārt, iedalās: 
  • Dārgāks, ja satur vairāk proteīnu vielas;
  • Dārgāks, ja paredz vairākus rezultātus vienā produktā;
  • Lētāks, ja paredzēts kā uzkodas produkts.
Šo produktu izmaksas preču tirgū ir salīdzinoši augstas, jo paredz īpašu Jūsu ķermeņa uzlabošanu un labāku tā funkcionēšanu un attīstīšanos.
 
Interneta veikalā 1a pieejams plašs uztura bagātinātāju klāsts par īpaši izdevīgām cenām. Izvēlieties kādu no industrijas zīmoliem kā VPLab, UltraVit, X-Gamer un citiem pasaules ražotājiem. 

Biežāk Uzdotie Jautājumi (FAQ)

Kurš labāks - geineris vai proteīns?
Geineris būs piemērots, ja Jūsu uzturs ir nepatstāvīgs un nesaplānots. Proteīni, kas būs pieejami geinerī aizstās nepieciešamās uzturvielas ar parasto ikdienas uzturu. Savukārt, proteīna pulveris paredz muskuļu masas palielināšanu ar īpaši intensīvu olbaltumvielu daudzumu, ko nevar aizstāt ikdienā lietojamā pārtika. 
 
Kurš proteīns ir labākais?
Katrs no produktiem ir labs, tikai Jums ir jāsaprot, kurš no visiem produktiem ir atbilstošāks ikdienas uzturam un paredzētajam lietošanas mērķim, jo:
  1. Ja vēlaties palielināt savu ķermeņa un muskuļu masu, tad noteikti jāizvēlas proteīns ar augstāku olbaltumvielu daudzumu;
  2. Ja vēlaties papildināt savu ikdienas uzturu ar papildus olbaltumvielām, tad var izvēlēties proteīnu, kas satur mazāku olbaltumvielu daudzumu;
  3. Ja aktīvi pavadiet brīvdienas, dodieties pārgājienos vai piedalieties sacensībās, tad papildus enerģiju nodrošinās olbaltumvielu uzkodas.
Kas notiek, ja netiek uzņemtas pietiekami daudz olbaltumvielas?
Olbaltumvielas ir cilvēka organismā svarīgākā viela, kas veicina muskuļu audu plastiskumu, šūnu un audu atjaunošanos, kā arī novērš dažādu, vieglu saaukstēšanās slimību iespējamību. Ja olbaltumvielas netiek uzņemtas pietiekamā daudzumā, tad cilvēka ķermenis tiek traucēt gan garīgā, gan fiziskā attīstība, un tā var sekmēties ar ilglaicīgu nogurumu, miegainību un arī muskuļu vājumu. 
 
Kura ir visērtākā proteīna uzkoda, kuru paņemt līdzi ceļā?
Produktu tirgus piedāvā plašu klāstu ar dažādiem produktiem, kurus ir viegli paņemt ceļā un ātri uzkost. Populārākais no tiem – batoniņš, kas pieejams dažādās garšās un ar dažādu olbaltumvielu daudzumu. Protams, atrodami ir arī cepumi, vafeles, zemesriekstu sviests un pat šokolādes bumbiņas. 
 
Vai ir vērts iegādāties uztura bagātinātājus?
Tā vērtība ir jāsaprot Jums, ar kādu mērķi tos plānots lietot un kāds ir Jūsu ikdienas uzturs, jo olbaltumvielas ir svarīgas cilvēka ķermenī, bet ja tās ir pārlieku daudz, tad ar sporta vingrinājumiem tās ir jānovada uz muskuļiem, turpretī ja olbaltumvielas ir par maz, tas var veicināt veselības pasliktināšanos.