Pievienojies SMART NET un ietaupi! Pievienoties

Veselīgi ieteikumi, kā samazināt cukura līmeni asinīs, mainot savu dzīvesveidu

Attēls: Pexels.com
 
Prediabēts ir solis ceļā uz diabētu. Citiem vārdiem sakot, prediabēts ir stāvoklis, kad glikozes līmenis asinīs ir paaugstināts, taču ne tik daudz, lai atbilstu cukura diabētam.
 
Visbiežāk ar to sastopas cilvēki ar liekā svara, paaugstināta asinsspiediena un paaugstināta holesterīna līmeņa problēmām. Rakstā uzzini, kā samazināt cukura līmeni asinīs, ievērojot veselīga dzīvesveida pamatprincipus.

Uzlabo miega kvalitāti

Nevari iemigt? Pārbaudi cukura līmeni asinīs! Apgrūtināta gulēšana naktīs var rasties paaugstināta cukura līmeņa dēļ. Cukura diabēts un miega traucējumi iet roku rokā, tādēļ, pat ja  neesi diabēta slimnieks, paaugstināts cukura līmenis var radīt izmaiņas miega režīmā.
 
Pat dažas naktī negulētas stundas nākamajā dienā var radīt nogurumu un pasliktināt kognitīvās funkcijas, tostarp grūtības koncentrēties, atcerēties vai iegaumēt lietas. Ilglaicīgi miega traucējumi var būt iemesls biežām garastāvokļa maiņām, tie var vājināt imūnsistēmu, radīt nelabvēlīgu ietekmi uz endokrīno sistēmu un pasliktināt kopējo veselības stāvokli.
 
Pētījumi liecina, ka cilvēki, kas saskaras ar miega traucējumiem, mēdz būt korpulentāki, nekā tie, kas ar šādu problēmu nesaskaras, turklāt cilvēkiem ar lieko svaru ir lielāks cukura diabēta risks. 
 
Attēls: Pexels.com

Kontrolē savu ķermeņa svaru

Ja cilvēkam ar lieko svaru tiek konstatēts paaugstināts cukura līmenis asinīs, ieteicams gada laikā atbrīvoties no 5–10 % no esošā svara. Tas nebūt nav daudz, tādēļ pievērs uzmanību uzņemtajam kaloriju skaitam. Jo vairāk taukaudu cilvēka organismā, jo vairāk insulīna nepieciešams, lai cukurs no asinīm nokļūtu šūnās un nodrošinātu tās ar enerģiju.
 
Ja organismā ir par maz insulīna jeb hormona, ko izdala aizkuņģa dziedzeris, paaugstinās glikozes līmenis asinīs. Regulāri nodarbojoties ar fiziskām aktivitātēm, ir iespējams kontrolēt ķermeņa svaru un, konsultējoties ar speciālistiem, vari uzzināt, kā sporta uzturs var palīdzēt šī mērķa sasniegšanā, tomēr ņem vērā, ka lietojot uztura bagātinātājus, nedrīksti aizmirst par veselīgu un sabalansētu uzturu.
 
 Attēls: Pexels.com

Uzņem vairāk šķiedrvielu

Lietojot uzturā šķiedrvielas, tiek veicināta zarnu darbība, kas, savukārt, palīdzēs atvadīties no liekajiem kilogramiem. Vienlaikus šīs uzturvielas palēlina ogļhidrātu un cukura absorbciju, tādejādi regulējot glikozes līmeni asinīs un novēršot 2. tipa diabēta attīstību.
 
Balastvielas jeb šķiedrvielas sastopamas tikai augu izcelsmes produktos, tādēļ savā ēdienkartē noteikti iekļauj, piemēram, ābolus, pākšaugus, pilngraudu produktus, avokado un citus. Papildini katru ēdienreizi ar šiem produktiem, vai izmanto tos kā uzkodas un pārliecinies, kā samazināt cukura līmeni asinīs ar šo produktu palīdzību.

Lieto uzturā pārtiku, kas samazina cukura līmeni asinīs

Papildus šķiedrvielām daudz antioksidantu un magnija satur lapu zaļumi. Ar šo vielu palīdzību tiek samazināts cukura līmenis asinīs un mazināts diabēta attīstības risks. Ogļhidrātu uzsūkšanos palēlina un cukura līmeņa paaugstināšanos asinīs novērš tādi augļi un ogas, kā mellenes, kazenes, āboli un apelsīni, jo tie satur daudz antocianīnu.
 
Cukura līmeni samazināt palīdz arī tumšā šokolāde, kuras sastāvā ir 75–90 % kakao, brokoļi, kvalitatīva olīveļļa, baltās pupiņas, valrieksti un pat kanēlis. Šie nebūt nav eksotiski pārtikas produkti, tādēļ tos pavisam viegli būs iekļaut savā ēdienkartē ik dienas.
 
Attēls: Pexels.com

Kontrolē uzņemto ogļhidrātu daudzums

Pilnībā atteikties no ogļhidrātiem nav ieteicams, daudz vērtīgāk ir veidot līdzsvarotu uzturu, neuzņemot kādu no uzturvielām pārlieku daudz. Pavisam izslēdzot no ēdienkartes ogļhidrātus, jutīsi nogurumu, pastāvīgas galvassāpes, koncentrēšanās spēju zudumu, garastāvokļa svārstības un pat hormonālas izmaiņas.
 
Atceries, ka ogļhidrāti ir neatņemama pilnvērtīga un veselīga uztura sastāvdaļa un tie ir nepieciešami, lai organisms varētu pilnīgi funkcionēt. Pārāk liela ogļhidrātu uzņemšana veicinās aptaukošanos un diabēta attīstību, tādēļ galvenais noteikums ir tos uzņemt ar mēru un mēģināt izvairīties no tā sauktajiem ātrajiem ogļhidrātiem, kas ir, piemēram, konditorejas izstrādājumi, konfektes, zefīri, halva, medus, ievārījums, makaroni un citi.
 
Patiesībā ogļhidrāti ir tie, kas visvairāk ietekmē cukura līmeni asinīs, tomēr tieši šis makroelements ir mūsu galvenais enerģijas devējs. 

Dzer pietiekami daudz ūdens

Ikdienā uzņemot ieteicamo ūdens devu, kas ir 2 l sievietēm un 2,5 l vīriešiem, novērsīsi dehidrāciju un palīdzēsi nierēm izvadīt lieko cukuru.
 
Zinātniski pētījumi apstiprina, ka tieši nepietiekama ūdens uzņemšana paaugstina hiperglikēmijas jeb paaugstināta glikozes līmeņa attīstības risku, kas apstiprina faktu, ka pietiekama ūdens uzņemšana var būt veids, kā samazināt cukura līmeni asinīs, jo tas ne tikai nepacels cukura līmeni asinīs, bet pat būs palīgs tā stabilizēšanā. 

Regulāras fiziskas aktivitātes − veids, kā samazināt cukura līmeni asinīs 

Fiziskas aktivitātes iedala aerobā un anaerobā slodzē. Aktivitātes, kas nodrošina aerobu slodzi ir, piemēram, pastaiga, nūjošana, riteņbraukšana, peldēšana, dejošana, vingrošana vai pilates, izmantojot pretestības gumijas, distanču slēpošana, slidošana, turklāt slodze aktivitātēs var būt zemas, vidējas vai augstas intensitātes.
 
Šāda tipa slodzi nodrošināt palīdzēs arī velotrenažieri, slīdceliņi un eliptiskie trenažieri. Anaeroba slodze ir tādas aktivitātes, kā sprinta skrējiens, svarcelšana, bokss, teniss, badmintons un pat malkas skaldīšana. 
 
Aerobas slodzes būs labākā izvēle glikozes līmeņa samazināšanai, tomēr jaukta tipa slodzes, kas ir, piemēram, dažādas sporta spēlēs, kā basketbols, florbols, futbols vai teniss, kurā uzdevums būs atvairīt bumbiņas, nodrošinās mazākas glikozes līmeņa svārstības, kā anaeroba slodze. Iekļauj fiziskas aktivitātes tikai 30 minūtes dienā un jutīsi, kā uzlabojas pašsajūta.
 
Attēls: Pexels.com 

Kontrolē stresa līmeni

Stress ir mūsu organisma reakcija uz vides vai situācijas izmaiņām, kura laikā izdalās hormoni, palielinot sirdsdarbības ātrumu, paaugstinot asinsspiedienu un enerģiju, lai ķermenis spētu cīnīties ar izaicinājumu vai draudiem.
 
Stress ir iemesls arī paaugstinātam cukura līmenim asinīs, ko izraisa stresa hormons kortizols. Speciālisti apgalvo, ka nepārtraukts stress neatgriezeniski kaitē mūsu veselībai un hroniski paaugstināts cukura līmenis asinīs var būt par iemeslu nieru darbības traucējumiem, sirds un asinsvadu slimībām, radīt nervu bojājumus vai pat izraisīt aklumu. 
 
Kā samazināt cukura līmeni asinīs, ja paaugstināts cukura līmenis asinīs tiek atklāts laikus? To normalizēt ir pavisam viegli, atliek tikai mainīt vecos paradumus uz jauniem – veselīgiem. Tomēr, lai cukura līmeni noturētu normas robežās, veselīgs dzīvesveids ir jāpiekopj visu laiku, ne tikai līdz brīdim, kad ir jūtami uzlabojumi.
 
Ieskaties 1a.lv sortimentā un varbūt tieši tur atradīsi sev nepieciešamās lietas veselīga dzīvesveida veicināšanai!
Florbola nūja Stiga player 60, 60 cm

Florbola nūja Stiga player 60, 60 cm

24,90 / gab.
Noliktavā
Atlaides kods
TOP prece
Tenisa bumbiņa Dunlop ATP, dzeltena, 8 gab.

Tenisa bumbiņa Dunlop ATP, dzeltena, 8 gab.

15,09 / gab.
Skrejceliņš Toorx Walking Pad

Skrejceliņš Toorx Walking Pad

529,00 / gab.
Tenisa bumbiņa Wilson Triniti Club WR8201501001, dzeltena

Tenisa bumbiņa Wilson Triniti Club WR8201501001, dzeltena

4,40 / gab.
Noliktavā
Svara samazināšanas preparāts VPLab SlimFit L-Carnitine + Caffeine, 0.33 l

Svara samazināšanas preparāts VPLab SlimFit L-Carnitine + Caffeine, 0.33 l

3,33 / gab.
Vingrošanas lente Spokey Flex Set, 500 mm x 0.8 mm x 50 mm, 3 gab.

Vingrošanas lente Spokey Flex Set, 500 mm x 0.8 mm x 50 mm, 3 gab.

7,53 / gab.
Noliktavā
Velotrenažieris Hammer Exercise Bike Cardio T1

Velotrenažieris Hammer Exercise Bike Cardio T1

Noliktavā
Svara samazināšanas preparāts Guinot Slim Logic Slimming Nutritional Supplement Capsules, 0.06 kg

Svara samazināšanas preparāts Guinot Slim Logic Slimming Nutritional Supplement Capsules, 0.06 kg

33,90 / gab.