Pievienojies SMART NET un ietaupi! Pievienoties

KĀ NOPIRKT SMARŽAS INTERNETĀ UN NENOŠAUT GARĀM?


Dzīvojam 21. gadsimtā – laikā, kad ērtības attīstās ģeometriskā progresijā un iepirkšanās internetā plūc slavas laurus. Turklāt interneta veikali sāk piedāvāt arvien jaunas, neiedomājamas funkcijas un iespējas, kas parastajiem veikaliem liek nobālēt un piekāpties e-komercijas priekšā. Viena no viedveikalu piedāvātajām precēm – smaržas. Lielai daļai sabiedrības doma par jaunu vai citu smaržu iegādi parastā veikalā rada galvassāpes, jo nav skaidrs, kuras tad ir tās īstās, bet, kad runa ir par smaržu iegādi internetā, gribas aizvērt datoru, izslēgt telefonu, nobloķēt planšeti un ielīst tālā kaktā iespējami tālu prom no šīm it kā šausmām.
 
Mieru, tikai mieru!

Mēs, viedveikals 1a.lv, nākam Tev palīgā un piedāvājam pāris padomus, kā nopirkt smaržas internetā un nevilties guvumā!

Uzzini, kā to izdarīt!

INTENSITĀTE = CENA
Jeb jo lielāka aromāta intensitāte, jo dārgāka būs cena neatkarīgi no tā, vai pērc smaržas internetā, vai klātienē. Ir četras intensitātes pakāpes, četri smaržu veidi:

* parfīms jeb perfume – visintensīvākais smaržu veids, kas satur līdz pat 70% smaržu esences un saglabājas izteikts visas dienas garumā;
* parfimērijas ūdens jeb eau de parfum, EDP – mazākas intensitātes smaržas ar aptuveni 6 stundu noturību;
* tualetes ūdens jeb eau de toilette, EDT – ikdienai piemērotas, vidējas intensitātes smaržas ar noturību apmēram 3-4 stundas;
* odekolons jeb eau de cologne, EDC – visvieglākās intensitātes smaržas, kas aromātu saglabā līdz 2 stundām.

Vispopulārākās smaržas internetā tā pat kā klasiskajos veikalos ir EDT un EDP, jo tajos ir apvienota gan pieejama cena, gan pietiekama aromāta noturība.

4 SVARĪGI JAUTĀJUMI SEV
Lai nopirkt smaržas internetā būtu vieglāk, Tev ir jāzina, kas Tev patīk. Uzdod sev šos četrus jautājumus:

* Kad Tu plāno lietot smaržas (ikdienā, vakara izgājienam, ofisā vai sportojot)?
* Kādi aromāti Tev patīk?
* Kādas smaržas jau ir lietotas?
* Ko Tu vēlies izmainīt (iespaidā par sevi, aromātā)?

Papildus, lai vieglāk būtu orientēties piedāvājumā un smaržas internetā nopirkt ar mazākām raizēm, vai uzmeklēt dažādus smaržu piemeklēšanas testus, kas balstīti uz Tavu personību un gaumi, piemēram, šo.

IEPAZĪSTI KLĀTIENĒ, PIRMS PĒRC SMARŽAS INTERNETĀ
Lai vilšanās risks būtu minimāls, pirms pērc smaržas internetā, aizej uz veikalu un iepazīsti dažādus aromātus, un saproti, kura “ģimene” Tev patīk vislabāk. Kas ir smaržu ģimene? Visi aromāti iedalās četrās lielās daļās pēc tos veidojošām smaržas notīm, un tie ir:

* svaigs – citruss, svaiga zāle, pavasarīgs gaiss, zaļais ābols, pilnīgi viss, kas Tev asociējas ar svaigumu (piemēram, tādas populāro zīmolu smaržas kā Versace Man Eau Fraiche, Lanvin Eclat D’Arpege un lielākā daļa Hugo Boss aromātu);
* ziedu un varianti ziedu-augļu, ziedu-orientālais – rozes, jasmīni, lilijas un neskaitāmi citi ziedu aromāti, kā arī var būt augļu grupas aromātu “piejaukumi”, piemēram, zemenes, vai garšvielu aromāti, piemēram, vaniļa, kanēlis vai šokolāde (Lacoste Pour Femme, Calvin Klein CK One Unisex u.c.);
* koksnes – sandalkoka, ciedru, priežu un citu tamlīdzīgo aromātu grupa (Paco Rabanne 1 Million gan sievietēm, gan vīriešiem, Dolce & Gabbana The One Man u.c.);
* orientālie – austrumnieciskas un garšvielu iedvesmotas smaržas ar muskatriekstu, muskusa, vaniļas, kanēļa, dzintara, koriandra un citiem aromātiem (Yves Saint Laurent Mon Paris, Antonio Banderas Blue Seduction, Versace Crystal Noir u.c.).

Ieej veikalā, pasmaržo katras grupas aromātu un sajūti, kura grupa Tev vislabāk patīk! Tad būs vieglāk orientēties, pērkot smaržas internetā, jo Tu jau zināsi, kura ģimene Tev ir vistuvākā.
Starp citu, vērtīgi ir arī palasīt informāciju par aromātu veidojošo esenču komplektu, jo tad Tu zināsi, kas Tevi uzrunā, un pratīsi interneta veikalā izvēlēties tieši to, kas Tev patīk.

KĀ SAPRAST, KAS IR ĪSTĀ NOTS?
Smaržu aromāts attīstās un izdalās pakāpeniski. Ir trīs posmi, kuros katrā tās smaržo citādi:

1. sākuma nots;
2. sirds nots;
3. beigu nots.

Sākuma notīs vispirms parādās vieglie un svaigākie esenču aromāti apvienojumā ar spirta smaržu, un sākuma notis ir jūtamas tik ilgi, kamēr smaržas uz ādas ir nožuvušas. Tad sāk izpausties sirds nots, kas parasti ir spēcīgāko un izteiktāko esenču apvienojums, un tas izgaist apmēram 20-30 minūšu laikā. Visbeidzot ir jūtama smaržu beigu nots, kas ir visnoturīgākā, un tieši pēc tās nosaka, vai aromāts ir svaigs, ziedu, koksnes vai orientālais. Smaržas internetā pērc, vadoties tieši pēc beigu nots un to veidojošajiem aromātiem.

KO TAD, JA NEVARI IZLEMT?
Bieži vien gan iepērkoties klātienē, gan pērkot smaržas internetā, ir vairāki aromātu varianti, kas varētu būt forši un varētu patikt, bet izdarīt lēmumu starp tiem šķiet tik sarežģīts process, ka jāsauc palīgā Temīda (taisnības dieviete sengrieķu mitoloģijā). Nesatraucies, smaržas nav vīrs (vai sieva), ka jāizvēlas tikai viens! Pasaulē arvien lielāku popularitāti gūst tendence “aromātu garderobe” – maksimums piecu Tevi raksturojošu aromātu izlase, no kuras Tu izvēlies katras dienas noskaņojumam un sajūtām atbilstošākās smaržas, kas paspilgtinās Tavu personību. Vadoties pēc šīs tendences, nopirkt smaržas internetā kļūst daudz drošāk, jo nav jāraizējas, ka kaut kas līdz galam nepatiks.

Gatavs?
Aiziet, medībās!

07.03.2018
Autors: Valdis Zariņš