Pievienojies SMART NET un ietaupi! Pievienoties

16/8 diēta: atsauksmes un ietekme uz organismu

Foto: Pexels.com/ Karolina Grabowska
 
Kas ir 16/8 diēta? Atsauksmes par to ir pozitīvas un tā ir viena no pārtrauktās badošanās jeb fastinga metodēm. 16/8 diētas pamatā 8 stundas diennaktī drīkst uzņemt pārtiku, savukārt 16 stundas notiek badošanās, kuru laikā drīkst uzņemt tikai nesaldinātu šķidrumu – ūdeni, dārzeņu sulas, kafiju bez piena vai tēju.
 
16 stundas organisms atpūšas no gremošanas procesiem un enerģija tiek iegūta no uzkrātajām rezervēm, tādēļ tas ir arī efektīvs svara zaudēšanas veids, jo šajās stundās organismā ir kaloriju deficīts.

16/8 diēta – atsauksmes un tās būtība 

Kad runa ir par diētām, pirmais, par ko iedomājamies, ir tas, ko šajā diētā atļauts ēst. Taču šī metode balstās uz ideju – kad ēst. Diētas pamatā diennakts tiek sadalīta 2 nogriežņos, kur vienā ir atļauts ēst, savukārt otrā notiek badošanās.
 
Šo divu daļu ilgums ir variabls un to var izvēlēties tā, lai būtu vieglāk iekļaut ikdienā. Daži izmanto tik drastiskas diētu shēmas, kā 18/4, savukārt citi 14/10. Kā jau parasti, vislabāk izvēlēties zelta vidusceļu, kur ideāli iederēsies 16/8 diēta. Atsauksmes no diētas ievērotājiem būs atšķirīgas, jo katram diētas ietekme būs cita.
 
Foto: Pexels.com/ Food Factor
 
Lai diētas ievērošana ritētu veiksmīgi, ieteicams to iespējami pielāgot savai ikdienai. Visbiežāk šajā shēmā tiek ieturētas 2 maltītes dienā – pusdienas un vakariņas, vai brokastis un pusdienas, un to starpā kāds veselīgs našķis.
 
Laiks, kurā ievēro šo diētu, nav noteicošais, svarīgākais ir ieturēt 16 un 8 stundu balansu. Savas galvenās ēdienreizes vari plānot, piemēram, 10:00 un 18:00 vai 8:00 un 16:00, viss atkarīgs no tā, kā Tev pašam ir ērtāk un patīkamāk.

Kad ir vērts pievērties 16/8 diētai? 

Ja vēlies uzlabot savu veselības stāvokli, atvadīties no liekiem kilogramiem un gūt citus veselību veicinošus plusus, Tev noteikti noderēs 16/8 diēta. Atsauksmes gan no speciālistiem, gan cilvēkiem, kas to pielietojuši savā ikdienā, norāda uz panākumiem un ieguvumiem. Viens no iemesliem, kādēļ cilvēki izvēlas ievērot diētas, ir vēlme atvadīties no liekiem kilogramiem un arī ar šo diētu tas ir iespējams, jo badošanās laikā organisms ir kaloriju deficītā.
 
Taču tas nebūt nav vienīgais ieguvums. Ļaujot gremošanas orgāniem noteiktu laiku atpūsties, tiks optimizēti vielmaiņas procesi un organisms pieradīs pie šāda ēšanas grafika. Ar laiku par ēdienu vairs nebūs jādomā tik daudz, kā kādreiz un sagaidīt nākamo ēdienreizi kļūs arvien vieglāk.
 
16/8 diēta – atsauksmes no tās ieturētājiem liecina arī par to, ka tas ir efektīvs veids, kā cīnīties ar cukura atkarību, jo noteiktu laika periodu netiek uzņemta arī cukuru saturoša pārtika un ar laiku ķermenis pie tā pierod, līdz tieksme pēc cukura arvien mazinās.
 
Foto: Pexels.com/ Pixabay

16/8 diētas mīnusi 

  • Ne visiem cilvēkiem šī diēta ir piemērota. Tas ir atkarīgs arī no ikdienas grafika un darba, kā arī veselības stāvokļa. Šādas diētas noteikti nav ieteicams ievērot grūtniecēm, pusaudžiem, cilvēkiem ar ēšanas traucējumiem, mātēm, kas baro ar krūti u.c. Ik vienam pirms diētas uzsākšanas būtu jākonsultējas ar savu ģimenes ārstu vai uztura speciālistu.
  • Kā jau visas diētas, ar to nevajadzētu aizrauties ilgtermiņā. 
  • Ja aizrausies ar lielu ēšanu periodā, kad badošanās tiek pārtraukta, padarīsi visu tikai sliktāku. Ēdienam, ko uzņem šīs diētas laikā, ir jābūt sabalansētam un veselīgam, kā arī jāievēro mērenības princips. Ja aizrausies ar neveselīgas pārtikas uzņemšanu lielos daudzumos, diētas mērķis netiks sasniegts, jo tiks uzņemtas pārāk daudz kalorijas vienlaicīgi, kas kavēs svara samazināšanas iespējas, kā arī papildus noslogos organismu ar neveselīgo vielu sagremošanu. 
Alternatīvas, kā šo diētu iekļaut ikdienā – lai iekļautu diētu savā ikdienā, tam nav jābūt nekam radikālam. Dažas nianses, kas var palīdzēt to veiksmīgi izmantot:
  • Savas ēdienreizes vari sadalīt tā, lai kopumā dienā sanāktu 3 maltītes. Tas nozīmē, ka vajadzētu atturēties arī no uzkodām starp maltītēm.
  • 5 maltītes dienā ir ļoti labs veids, kā saplānot savas ēdienreizes. Tādā veidā vari organizēt 3 lielākas maltītes, kas būtu brokastis, pusdienas un vakariņas, starp kurām vari pamieloties ar kādu veselīgu uzkodu. Vislabāk tādās reizēs izvēlēties enerģētiski vērtīgus produktus, piemēram, žāvētus augļus, riekstus vai ogas. 
  • Dienasgrāmatas rakstīšana ir veids, kā monitorēt savas ēdienreizes, turklāt vari pierakstīt arī uzņemtās kalorijas. Tas ir īpaši noderīgi cilvēkiem, kuri diētu izmanto ar mērķi atvadīties no liekā svara.
Foto: Pexels.com/ Ella Olsson

16/8 diēta – atsauksmes, ko ēst un kā labāk pagatavot ēdienu?

Lai diētas ievērošana noritētu veiksmīgi, nepieciešams uzņemt visas svarīgās uzturvielas, tātad ēdienam jābūt sabalansētam un veselīgam. Vislabāk maltītes pagatavot pašam, tādejādi izvairīsies no neveselīgu un nepiemērotu produktu uzņemšanas. Ideālā variantā noderēs tvaika katls, kurā pagatavotais ēdiens būs daudz veselīgāks un uzturvielām bagātāks, kā tad, ja izmantosi pannu vai cepeškrāsni. 
 
Kam vēl jāpievērš uzmanība, ja esi izlēmis, ka Tev nepieciešama 16/8 diēta? Atsauksmes liecina, ka arī fiziskās aktivitātes, kvalitatīvs miegs un veselīgs mikroklimats sev apkārt dos papildus priekšrocības un palīdzēs mērķa sasniegšanā.
Rokas blenderis Braun MK7045, melna/nerūsējošā tērauda

Rokas blenderis Braun MK7045, melna/nerūsējošā tērauda

95,99 / gab.
Pieejama noliktavā
Rokas blenderis Electrolux Create 4 E4HB1-6GG, melna

Rokas blenderis Electrolux Create 4 E4HB1-6GG, melna

52,00 / gab.
Pieejama noliktavā
Tvaika katls Clatronic DG3665

Tvaika katls Clatronic DG3665

39,25 / gab.
Tvaika katls Tefal Convenient Series VC1401

Tvaika katls Tefal Convenient Series VC1401

Pieejama noliktavā
Multivārāmais katls Tefal CY505E30

Multivārāmais katls Tefal CY505E30

Pieejama noliktavā